loading...
تابناک
سامان بازدید : 75 یکشنبه 23 مرداد 1401 نظرات (0)

شما باید دستگاهی را انتخاب کنید که بعد از استریل بتوانید به راحتی از ابزار استفاده کنید. یکی از اتوکلاو ها خوبی که در بازار وجود دارد، اتوکلاو تکنوگاز می باشد که یک برند ایتالیایی یوده و از کیفیت بالایی برخوردار است. قابلیت کاربری آسانی داشته باشد به این معنی که کاربران بتوانند به سهولت از ان استفاده کنند. هزینه نگهداری از ان کم باشد و طول عمر بالایی هم داشته باشد. بررسی و عمل استریلیزاسیون آن دقیق باشد. مواد و تجهیزات دندانپزشکی دسترسی راحت به تمامی قسمت های آن وجود داشته باشد تا در صورت نیاز سرویس آن به راحتی انجام شود. برنامه استریل زمانی داشته باشد. قابلیت تنظیم زمان و دما داشته باشد. داشتن قابلیت کنترل سطح آب از دیگر ویژگی های مهم آن است که بتوانید در صورت کمبود آب آن را قطع کنید. علائم هشدار دهنده داشته باشد. دارای میکروسوئیچ درب باشد تا در مواقعی که در باز است شروع به کار نکند. محفظه باکیفیت و با دوامی داشته باشد. دارای شیر اطمینان برای مواقع ضروری باشد. کنترلر دما داشته باشد. قطعا هرچه امکانات اتوکلاو بییشتر باشد کاربردی تر خواهد بود. در واقع قیمت اتوکلاو دندانپزشکی با توجه به ظرفیت و آپشن هایی که دارد، تعیین می شوند. اتوکلاو ها ایرانی نیز همانند اتوکلاو های خارجی از استاندارد ها و کیفیت بالایی برخوردار هستند. خرید اتوکلاو ها از طریق فروشگاه های آنلاین تجهیزات دندانپزشکی علاوه بر صرفه جویی در زمان، امکان مقایسه و انتخاب بهتر را به افراد می دهد. دنت لند یکی از این فروشگاه ها می باشد که تمامی اتوکلاو ها دندانپزشکی را با ضمانت ارائه می دهد.

وی ادامه داد: در هموفیلی شدید، خونریزی پیوسته بعد از ترومای جزئی یا بدون جراحت (خونریزی ناگهانی) روی میدهد که از عوارض جدی این بیماری خونریزی مفاصل، عضلات، خونریزی مغز یا سایر بافتهای بدن است. وی افزود: هموفیلی خفیف لزوماً با خونریزی ناگهانی همراه نیست و این بیماری زمانی ظاهر و نمایان میشود که خونریزی غیرعادی بعد از جراحی یا جراحتهای شدید اتفاق افتد. طبقچی خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد بهعلت توارث از بیماری خود اطلاعی ندارند و به دلیل وجود آن در خانواده و ارثی بودن، آن را امری طبیعی دانسته و از عوارض بیماری که خونریزی غیرمعمول است، رنج میبرند. وی اضافه کرد: بیماران هموفیلی بهعلت خونریزیهای مکرر دچار آرتروز زودهنگام شده و در سنین پایین مجبور میشوند تا مفصل خود را تعویض کنند و اخیراً بهدلیل تحریمها، مفصل خارجی کمیاب بوده و بیماران مدتها پشت نوبت میمانند. طبقچی تاکید کرد: کمک هزینه های آزمایشات تشخیصی پیشگیری از تولد بیماران هموفیلی جدید، هزینههای زیادی لازم دارد و متاسفانه فقط در تهران انجام میشود که پرداخت کمک هزینههای پیشگیری نیز از اقدامات کانون است. وی افزود: پرداخت کمک هزینههای تحصیلی و دانشگاهی، معیشتی، دارویی مخصوصاً تقویت مفاصل، هزینههای آبدرمانی و در برخی موارد تامین جهیزیهی بیماران سرپرست خانوار از طریق کانون انجام میشود. مدیر کانون هموفیلی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: از مسئولین ادارات نیز درخواست میکنیم بنابه فرمایشات رهبر معظم انقلاب، اجازه ندهند بیمار، غیر از بیماری، رنج دیگری داشته باشد. وی بیان کرد: با تجهیز کلینیک جامع هموفیلی در مرکز درمانی اسدآبادی، مشکلات تمامی بیماران بهویژه بیماران شهرستانها نیز از طریق تعامل و ارتباط شبکههای بهداشت با کلینیک فوق مرتفع شده و بیماران با درد کمتری زندگی میکنند. وی گفت: بهعلت مشکلات جسمی و نبود شغل مناسب اکثراً از سطح زندگی پایینی برخوردار هستند و نیاز به مساعدت زیادی دارند که به دلیل نبود بودجهی دولتی، کانون از طریق خیرین سعی میکند، مشکلات آنها را رفع کند. در آن مرکز انجام میشود.

در دههٔ ۱۳۳۰، موسیقی پاپ وارد ایران شد و نخستین گروههای پاپ و راک ایرانی، شکل گرفتند. موسیقی پاپ ایرانی در این دوران،  تجهیزات دندانپزشکی دست دوم  از موسیقی پاپ غربی اثر گرفت. در دههٔ ۱۳۴۰ نیز نخستین شاخههای نوگرایی در موسیقی ایران، پدیدار شد. در اواسط دههٔ ۱۳۴۰، استودیوهای ایرانی با همراهی بارها و باشگاههای شبانه، به گسترش موسیقی جدید رایج در ایران کمک کردند. در این سالها، شعر و موسیقی ایران، دگرگون شد و ستارههای موسیقی، یکی پس از دیگری بر روی صحنه رفتند. در مورد موسیقی بهطور دقیقتر، همان نیرویی که رضاشاه برای پرورشدهی فرهنگ ایران به کار میبست، در مورد سازمانهای موسیقی کشورش نیز به کار گرفتهبود. پیآمد این روش نظارتی، بنیانگذاری دو هنرستان موسیقی بود که یکی از آنان به موسیقی جهانی و آن یکی نیز به موسیقی ملی ایران میپرداخت.همچنین سازمانهایی دیگر همانند ارکستر سمفونیک تهران و ارکسترهای کوچک و بزرگ گوناگون پا گرفت. رضاشاه با همهٔ مانعهایی که ملاهای ایران در راه گسترش موسیقی میگذاشتند، به مبارزه میپرداخت و رنگ تیرهٔ ارتجاع را از بدنهٔ موسیقی سنتی ایرانی زدود.

تجمع پلاک در این نوع از بیماری لثه به شدت مشاهده می شود و معمولا اگر درمان نشود به جراحی و باقی موارد کشیده خواهد شد. معمولا در طی بیماری لثه، استخوان تحلیل رفته و دندان ها لق می شوند و معمولا دیگر شرایط ایده ال برای نگهداری لثه فراهم نیست. در این شرایط ، جراحی دندان، بهترین طرح درمانی است که توسط متخصص تجویز خواهد شد. همه می دانیم که ارتودنسی یکی از دلایل شایع جراحی دندان است. در هنگام ارتودنسی معمولا نیاز است که چند دندان کنده شود تا جا برای جابجایی سایر دندان ها باز گردد. از این چون دندان ها هیچ مشکلی ندارند، از جراحی دندان برای دراوردن دندان ها یا از بین بردن مشکلات لثه استفاده می کنند. پس یکی دیگر از مواردی که به جراحی دندان منر می شود، چیزی نیست جز ارتودنس دندان ها! دندان نهفته به دندان هایی گفته می شود که داخل لثه ها گیر می کنند و نمی توانند بیرون بیایند.

در این روش فرد هنگام عکس برداری کاغذ مخصوصی را گاز می زند تا نحوهی قرار گرفتن تاجهای دندان مشخص شود. به این نوع عکس برداری، پیرامون ریشه یا تک دندان نیز گفته می شود که در این دسته از تصاویر دندان را به طور کامل نشان می دهند و در هر عکس، از یک دندان عکس برداری می شود. این دسته از تصاویر بزرگ ترند و شرایط و نحوهی قرارگیری یک ردیف کامل از دندان ها را نشان می دهد که می تواند متعلق به فک بالا یا پایین باشد. تجهیزات یونیت دندانپزشکی  تصاویر پانورامیک تمام دهان، دندان های فک بالا و دندان های فک پایین را در یک عکس نشان می دهند . این تصاویر علاوه بر نحوهی قرارگیری دندان های در آمده و نهفته، به تشخیص انواع تومور و مشکل در دندان ها نیز کمک می کند. رادیولوژی توموگرافی یک لایه خاص یا اسلایس از دهان را از طریق محو کردن لایههای دیگر دهان، به صورت برجسته نشان میدهد. از این روش در بررسی ساختارهایی استفاده می شود دیدن آن ها توسط ساختاری دیگر با مشکل روبه رو می شود.

عکس برداری با اشعه ایکس در دنیای پزشکی کاربردهای فراوانی دارد. در دندانپزشکی عکس اشعه ایکس (رادیولوژی) به طرق مختلف گرفته می شود. عکس رادیولوژی پانورامیک و پری اپیکال انواع تصاویر دو بعدی هستند که از اشیاء سه بعدی گرفته می شوند. همچنین عکس او پی جی (OPG) دندان و سفالوگرافی نیز کاربردهای زیادی دارند. عکس او پی جی چیست؟ عکس او پی جی (OPG) مخفف عبارت ارتوپانتومونوگرام (Orthopantomogram) است که نوعی عکس اشعه ایکس از دندان می باشد. برای چه مواردی از عکس او پی جی استفاده می شود؟ برای گرفتن این نوع عکس دندان باید تحت مقدار کمی تشعشع قرار بگیرید. دوز تشعشع زیاد نیست و جای نگرانی ندارد. اگر باردار هستید باید موضوع را به اطلاع دندانپزشک برسانید. این روش عکسبرداری فوری و کاملا بدون درد و اذیت است. با گرفتن عکس opg اطلاعات بسیار خوبی در اختیار دندانپزشک، ارتودنتیست یا جراح فک و صورت قرار می گیرد. در این عکس تمامی دندانهای بالا و پایین در یک تصویر واحد دیده می شوند.

سیستمهای دیجیتال رادیوگرافی که سیستمهای دیجیتال تصویربرداری دندان هم نامیده میشوند برای تهیه تصاویر کامپیوتری جهت رادیوگرافی داخل دهان به عنوان یک سنسور حساس به اشعه X، جایگزینی برای فیلمهای اشعه X دندان پزشکی معمولی به کار میروند.در سیستمهایی که از یک سنسور داخل دهانی استفاده میکنند (CCD-Charged Coupled Device)، در هنگام تصویربرداری سنسور در داخل دهان بیمار قرار میگیرد و به صورت الکترونیک به سیستم کامپیوتر متصل میشود. این سنسور اشعههای X را شناسایی کرده و آنها را مستقیماً به سیگنالهای الکتریکی تبدیل میکند، سپس دادههای تصویری دیجیتال جهت پردازش، به سیستم کامپیوتری فرستاده میشوند. دندانپزشکی، از جمله تجهیزات مدرن و کارآمد در صنعت دندانپزشکی است. این دستگاه در واقع یک سیستم قالب گیری نوری برای طراحی و ساخت به کمک کامپیوتر است که جهت ثبت خصوصیات ساختاری دندانها، قالبهای دندانی یا مدلهای سنگی با روشهای آنالوگ یا دیجیتال مورد استفاده قرار میگیرد. چنین سیستمهایی ممکن است شامل یک دوربین، اسکنر یا نوع معادل سنسور و یک کامپیوتر با نرم افزار باشند.

این ابزار دارای انواع مختلفی است که هر کدام از آنها با توجه به ساختاری که دارند برای کاربری خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. پلاگرها: پلاگرها، ابزارهایی هستند که برای فشرده سازی و افزایش تراکم مواد پر شده در داخل دندان به کار می روند. این ابزار ها در دو نوع موجود هستند. پلاگر امالگام و پلاگر 49، از ابزارهایی هستند که در جراحی دندان پزشکی مورد استفاده قرار می گیرند.  براق کننده ها: براق کننده ها که در دندان پزشکی از آن با نام برنیشر، یاد می شود برای پولیش و صاف کردن دندان ها مورد استفاده قرار می گیرند. زمانی که دندان ها با استفاده از امالگام یا کامپوزیت، پر شده و به تراکم بالا می رسند از این ابزارها استفاده شده و سطح آن را صاف می کنند. این ابزار جزو ابزارهای ضروری در ست جراحی دندان پزشکی می باشد. برنیشرها دارای انواع مختلفی می باشند. Flat plastic،Ball burnisher، Beavertail burnisher، Cone burnisher و Pear shaped burnisher از جمله برنیشرهایی هستند که در دندان پزشکی از آنها استفاده می شود.

  • مقیاس و وزن
  • انواع پک های استریل کامل ایمپلنت دولایه
  • گواهی صحت امضاء دفترخانه ای
  • دارای تابلت ۴ شیلنگ از بالا
  • امکان نصب لایت کیور و جرمگیر

سرعت های شاتر در ثانیه/ کسری از ثانیه اندازه گیری می شوند. سرعت شاتر یک نوع اندازه گیری زمان است که دوربین در آن به دنبال نور می گردد هر چقدر که سرعت شاتر بیشتر باشد، زمان بیشتری سنسور در معرض نور قرار می گیرد. هر چه قدر که سرعت شاتر کم تر باشد، سنسور زمان کم تری در برابر نور قرار می گیرد. ایزو یا ISO: ISO مخفف سازماندهی استاندارد های بین المللی است که حساسیت سنسور دوربین به نور را کنترل می کند. هر چقدر عدد یا ارزش آن مثلا ( (ISO 3200 بالا تر باشد، یعنی دوربین به نور حساس تر است و در شرایط کم نور پاسخ دهی بهتری دارد. هر چقدر عدد ارزشی آن مثلا ( (ISO 100 کم تر باشد، به معنای این است که حساسیت به نور کم تر است و در مکان هایی که کاملاً نور زیادی وجود دارد، خوب عمل می کند.

منبع:

https://pishrodent.com/

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
مجله آموزشی و تکنولوژی از موضوعات روز دنیا همراه با راهنمای خرید از محصولات آرایشی، لپ تاپ ، دکوراسیون، تلویزیون و...
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 65
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 24
  • بازدید امروز : 73
  • باردید دیروز : 114
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 437
  • بازدید ماه : 1,371
  • بازدید سال : 6,471
  • بازدید کلی : 11,447