loading...
تابناک
سامان بازدید : 17 چهارشنبه 15 فروردین 1403 نظرات (0)

بهترین لپ تاپ برای دانشجویان و دانش آموزان کدام است؟

در این مطلب بهترین لپ تاپ برای دانشجویان و دانش آموزان را معرفی کردیم. مشخصات یک لپ تاپ خوب برای دانشجو چه باید باشد؟ با مدل های منتخب همراه ما باشید.

لپ تاپ‌ها به خودی خود تنوع بسیار زیادی دارند. این محصولات برای کاربری عمومی و روزانه تولید می‌شوند تا کاربری گیمینگ یا کاربری صنعتی. پس مهم است که لپ تاپی خرید کنید که با نیازهای شما و نوع استفاده شما بیشترین تطبیق را داشته باشد.

یک دانش آموز یا دانشجو به لپ تاپی نیاز دارد که برای استفاده روزمره مناسب باشد و همچنین بسته به رشته و استفاده بتواند از پس برخی کارهای سنگین نیز بربیاید. بنابراین ما در ادامه لپ تا‌هایی از این دست را از قیمت کم به زیاد به شما معرفی خواهیم کرد.

سوال مهمی که مطرح می‌شود این است بهترین لپ تاپ دانشجویی کدام است؟ در ادامه ابتدا نکات مهم را معرفی کرده و پس از آن به سراغ لپ تاپ مناسب دانشجویی در بازه‌های قیمتی مختلف می‌رویم.

صفحه نمایش بهترین لپ تاپ های دانشجویی چطور باید باشد؟

به صفحه نمایش لپ تاپ توجه ویژه داشته باشید؛ چرا که قرار است مدت زمان زیادی را صرف تماشای آن هنگام کار کردن یا تماشای فیلم و سریال کنید. نمایشگر ترجیحا باید رزولوشن FHD داشته باشد و از نوع مات هم باشد تا نور کمتری را بازتاب دهد. بد نیست در کنار این موارد به روشنایی پنل هم توجه داشته باشید تا مخصوصا در محیط‌های باز بتوانید با لپ تاپ به خوبی کار کنید.

لپ تاپ دانشجویی

پردازنده مرکزی یا همان CPU

یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر لپ تاپی به طور حتم همین پردازنده‌ی مرکزی آن است که وظیفه‌ی انجام پردازش‌های مختلف را عهده دار است و شما باید محصولی خریداری کنید که پردازنده‌ی مرکزی آن حداقل بتواند از پس کارهای روزمره به خوبی بربیاید. برای آگاهی از قدرت پردازنده مرکزی باید به تعداد هسته‌های آن و همچنین نسل پردازنده توجه داشته باشید.

مقدار حافظه‌ی رم

حافظه‌ی رم نیز نقش به سزایی در استفاده روزمره دارد، دلیل آن هم این است که لپ تاپ محصولی مولتی مدیا و مولتی تسکینگ است و شما دائما نیاز پیدا می‌کنید که چند برنامه‌ی مختلف را در کنار هم اجرا کنید. پس مهم است که میزان حافظه‌ی رم در حدی باشد که لپ تاپ بدون مشکل بتواند مثلا مرورگر و چند برنامه‌ی دیگر را همزمان به صورت باز در حافظه‌ی خود داشته باشد.

نوع حافظه

البته که میزان حافظه‌ی داخلی لپ تاپ اهمیت دارد و بهتر است که بسته به استفاده لپ تاپ ۱ ترابایتی یا بیشتر خریداری کنید اما مهم‌تر از میزان حافظه‌ی داخلی لپ تاپ نوع حافظه است. شاید باورتان نشود که حافظه‌ی SSD تا چه حد می‌تواند سرعت یک لپ تاپ را بیشتر کند. پس ترجیحا لپ تاپی با حافظه‌ی SSD خریداری کنید یا برای تعویض حافظه به SSD بعد از خرید برنامه داشته باشید.

حافظه گرافیکی

در دو صورت باید به حافظه‌ی گرافیکی هم توجه ویژه داشته باشید. یکی این که بخواهید با لپ تاپ خود گهگاهی هم بازی‌ کنید و یکی هم این که بسته رشته‌ی مورد نظر خود بخواهید از نرم افزاری گرافیکی بهره ببرید.

سامان بازدید : 2942 یکشنبه 23 مرداد 1401 نظرات (0)
  1. Enter را بزنید
  2. لپتاپ های سری Tuf گیمینگ
  3. حمل و نقل آسان
  4. سری پردازنده : Core i5
  5. حافظه اس اس دی: 1TB NVMe
  6. استفاده از شارژ نامناسب برای لپ تاپ
  7. نمایشگر 4K UHD+
  8. پورت سازمانی Dock

البته ظاهر لپ تاپ باید به حد خیلی کمی دچار آسیب شده باشد. لب تاپ استوک اگر ظاهر لپ تاپ خیلی مشکل داشت، بدانید که در این دسته قرار نمیگیرد. با وجود اینکه همیشه کامپیوتر گیمینگ حرف اول را میزند. با این وجود افرادی هستند که نیاز به وسایل قابل حمل تری برای بازی دارند. برای اینکه بتوانید از بازی کردن نهایت لذت را ببرید باید اولین قدم یعنی انتخاب لپ تاپ با پردازنده و سیستم گرافیکی بالا را بردارید. لپ تاپهای گیمینگ قیمت بالاتری نسبت به لپ تاپهای دیگر دارند. معمولاً افرادی که به دنبال لپ تاپ مهندسی میگردند، معمولاً انتخابشان خرید لپ تاپ گیمینگ میباشد و به سراغ این نوع لپ تاپها میروند. همانطور که اشاره کردیم این نوع لپ تاپ قیمت بسیار بالایی دارد و بهترین گزینه خرید لپ تاپ گیمینگ استوک میباشد. معمولاً به این نوع لپ تاپهای استوک اروپایی گفته میشود. کشورهای دبی، خلیج فارس و غیره از بزرگتری وارد کنندگان استوک اروپایی هستند.

  • حالت تبلت شیک
  • عملکرد ضعیف صفحه کلید و تاچپد
  • ۱.۷۵ کیلوگرم وزن
  • ظرفیت حافظه RAM:هشت گیگابایت

فرق اساسی این مینی ها با لپ تاپ ها در قدرت پردازش و قطعات داخلی می باشد که معمولاً قدرت بالاتری دارند. تفاوت بین مینی لپ تاپ ها و لپ تاپ ها در چیست؟ مینی لپ تاپ و لپ تاپ، هر دو جزو کامپیوترهای قابل حمل می باشند و با توجه به نیاز افراد در همه جا مورد استفاده قرار خواهد گرفت. ظهور مینی لپ تاپ ها تحولی عظیمی در صنعت کامپیوترهای قابل حمل ایجاد نمود.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوایند مقاله بهترین لپ تاپ سونی را بخوانید. این لپ تاپ ها بسیار سبک هستند و همانند یک دستیار دیجیتال فردی عمل می کنند. تفاوت اصلی بین دو دستگاه لپ تاپ و مینی لپ تاپ در چیست؟ یکی از مواردی که بسیار از آن استفاده می شود در بین مدیرانی است که برای کار خود نیاز دائم به مسافرت دارند و باید دایم به ایمیل خود پاسخ دهند. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله راهنمای خرید لپ تاپ دست دوم رابخوایند.لپ تاپ ایسوس استوک به همین دلیل است که باید لپ تاپ را تا جایی که امکان پذیر می باشد کوچک، سبک و قابل حمل بسازند.

  1. قیمت: کم به زیاد
  2. کارت گرافیک: NVIDIA GeForce GTX 1060
  3. ATI FirePro M5800 graphics with 1GB dedicated DDR3 video memory
  4. خدمات گارانتی و تعمیرات چیپ و راه اندازی
  5. پردازنده: پردازنده اینتل Celeron N2840

یکی دیگر از موارد مهم در راهنمای جامع خرید لپ تاپ گیمینگ دست دوم، معرفی کارت گرافیک است. کارت های گرافیک برند AMD قدرت کمتری نسبت به برند Nvidia دارند اما قیمت آن کمتر از کارت گرافیک Nvidia دارند. یکی از مدل هایی که می توانیم به شما معرفی کنیم M 7730 از خانواده AMD Radeon و سری GTX برای کارت گرافیک های Nvidia می باشد. نکته بعدی VRAM( حافظه کارت گرافیک ) می باشد که اندازه آن برای گیمرها به طور متوسط 4 گیگ می باشد. چند مدلی که برای کارت گرافیک Nvidia میتوانیم معرفی کنیم شامل GTX1080,GeForce GTX 1060 , GTX 1070می باشند که دارای بازدهی بالایی هستند،در صورتی که مدت زمان زیادی را بازی می کنید حتما از کارت گرافیک ها قوی استفاده کنید. برای خرید کارت گرافیک دست دوم به نوشته آبی رنگ کلیک کنید. همانطور که میدانید RAM حافظه موقت کامپیوتر است و بعد از اینکه بازی شما اجرا شد، موارد مورد نیاز خود را در RAM نگه داری می کند.

با توضیحات بیان شده میتوان در نظر گرفت که خرید یک لپ تاپ استوک میتواند مقرون به صرفه باشد اما برای خرید آن باید نکاتی را قبل از خرید بررسی کرد. ابتدا شما را با انواع مدلهای لپ تاپ استوک برندهای مشهور دنیا آشنا میکنیم تا فرصت آشنایی با انواع محصولات را داشته باشید. این لپ تاپ ها دارای سخت افزار با قدرت بالا هستند. قیمت لپ تاپ دست دو کارت گرافیک AMD از ویژگیهای این محصول به شمار می رود. لپ تاپ های گیمینگ محصول پیشنهادی برای مهندسین میباشد اچ پی، ایسوس، ریزر و… از تولیدکنندگان اصلی و بزرگ این نوع لپ تاپ ها هستند. مزیت خرید این کالا، ارزان بودن آن در مقایسه با مدلهای نسل جدید و آکبند هستند. کمپانی لنوو، شرکتی چند ملیتی است که فعالیت خود در زمینه تولیدات کامپیوتر از سال ۱۹۸۴ در آمریکا آغاز کرده است. مهم ترین سری از لپ تاپ های لنوو سری think pad است که به عنوان استوک در بازار به فروش میرسد. این نوع لپ تاپ ۲۵ سال پیش توسط ریچارد سپر ساخته شده است.

لپ تاپ یکی از وسایلی است که امروزه تمامی کار ها با آن انجام می شود لپ تاپ های مختلفی وجود دارند که هر کدام بر اساس نوع کاربردی که دارند متفاوت هستند. تفاوت بدین معنا است که نوع سیستم و پردازنده هایی که یک لپ دارد با لپ تاپ دیگر فرق دارد.یکی از انواع مختلف لپ تاپ ها، لپ تاپ استوک مهندسی است. این مدل لپ تاپ ها که با توجه به نوع کار یک مهندس، سیستم عامل و پردازنده مرتبطی بر روی لپ تاپ نصب می شود از مهم ترین نوع لپ تاپ های موجود در بازار می باشند. امروزه شرکت های بسیار زیادی در این زمینه فعالیت می کنند و همگی به دنبال این موضوع هستند که بهترین لپ تاپ های مهندسی را به بازار عرضه کنند. اگر شما هم در زمینه مهندسی فعالیت دارید و به دنبال یک لپ تاپ دست دوم یا استوک برای کار خود می باشید پیشنهاد می کنیم که با ما تا انتهای این مقاله همراه شوید.

لپ تاپ استوک HP ZBOOK 15 G4 ،این اولین باری نیست که شرکت HP ZBook در آزمایشگاه تست ما داشتهاست. سال گذشته، ما از بازدید کامل از نسخه گروه ۳ به طور کامل لذت بردیم. به عنوان یک ایستگاه کاری سیار، لپتاپ برای یک هدف اصلی ساخته شدهاست: عملکرد. این پیکربندی که پیش از ما روی میدهد، مجهز به یک پردازنده i7 اینتل ، 16 گیگابایت رم DDR۴، یک Nvidia Quadro M۲۲۰۰ و یک داروی ۱ سل است. ۴۱۰۰ دلار)مییابیم که هیچکدام از آنها با پیکربندی ما تطابق ندارند. دلار؛ نسخه مشابه موجود در ایالاتمتحده برای ۳۶۳۰ دلار)موجود است. HP همانند نسل سوم ZBook، خریداران بالقوه را برای انتخاب بین چهار نوع نمایش مختلف پیشنهاد میکند. جزییات مربوط به انواع نمایش فردی در بازبینی قبلی ZBook موجود است. HP دستگاه آزمون فعلی ما را با یک صفحه نمایش non anti مجهز کرد. صفحه در حدود ۱۰ % روشنتر از صفحه قبل از صفحه قبل است: سطح روشنایی جدید G۴ متوسط ۳۲۰ سیدی / m² را نشان میدهد.

در کنار حافظه ی کش 8 مگابایتی بد نیست از حافظه ی رم 8 گیگابایتی لپ تاپ ورک استیشن دل 7510 نیز پرده برداریم. قدرت بسیار بالایی را برای لپ تاپ به ارمغان خواهد آورد. حافظه ی ذخیره سازی نیز در این مدل لپ تاپ 500 گیگابایت از نوع hdd بوده و فضای ذخیره سازی زیادی برای انواع داده ها و اطلاعات دارد. صفحه کلید لپ تاپ ورک استیشن پرسیشن 7510 از 6 ردیف کلید و دکمه های نام پد تشکیل شده است. اندازه ی استاندارد دکمه ها و همچنین رعایت فاصله ی استاندارد از ویژگی های خاص این کیبورد می باشد. را با کمک این تاچ پد انجام داد. بسیاری از کاربران از ماوس استفاده نکرده و همین تاچ پد را به عنوان ماوس به کار می برند. لپ تاپ دل ورک استیشن 7510 پرسیشن نیز که لپ تاپی بالارده و با کیفیت است، از درگاه های ارتباطی متنوعی برخوردار است. این لپ تاپ دارای درگاه های ارتباطی بر روی لبه های کنار راست و چپ و لبه ی پشتی خود می باشد. بر روی لبه ی روبرویی لپ تاپ هیچ پورت و درگاهی قرار نگرفته است و این کار بیشتر به منظور حفظ طراحی ساده ی لپ تاپ صورت گرفته است. بر روی لبه ی پشتی لپ تاپ دو پورت واقع شده است، یکی از این پورت ها پورت Ethernet به منظور اتصال به شبکه های محلی و دیگری پورت charging port برای شارژ کردن لپ تاپ می باشد.

  • پردازنده :Core i7
  • Dell XPS 15 | لپتاپ دانشجویی
  • اندازه و تکنولوژی ساخت نمایشگر
  • رم ۸ گیگابایت DDR4
  • وزن 2 کیلوگرم

با این حال بعضی اوقات باید فکر کنید که آیا لپ تاپ های stock برای خرید مناسب هستند یا خیر؟ همان طور که گفته شد یکی از دلایل خرید لپ تاپ های استوک این است که در هزینه شما صرفه جویی می شود. لپ تاپ های stock ارزان تر از مدل های جدید هستند. خرید لپ تاپ dell پایین بودن قیمت این رایانه ها اغلب دلیل اصلی خرید مردم است. بسیاری از افراد برای صرفه جویی و پس انداز پول خود به دنبال خرید لوازم الکترونیکی stock هستند. یک لپ تاپ جدید می تواند مبالغ زیادی برای شما هزینه داشته باشد. فروشندگان لپ تاپ های stock می توانند مدل مشابه را با 25 تا 40 درصد کمتر از قیمت ارائه دهند. خرید آنلاین نه تنها قابلیت اطمینان یک فروشنده مورد اعتماد را به خریداران می دهد، بلکه به آن ها اطمینان خاطر می بخشد که از اصل بودن محصول اطمینان داشته باشند. مزایای بارز خرید آنلاین، مانند صرفه جویی در وقت با جلوگیری از ترافیک و هنگام انتظار در صف های طولانی برای صدور صورت حساب و غیره می باشد.

درباره ما
مجله آموزشی و تکنولوژی از موضوعات روز دنیا همراه با راهنمای خرید از محصولات آرایشی، لپ تاپ ، دکوراسیون، تلویزیون و...
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 65
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 26
  • آی پی دیروز : 24
  • بازدید امروز : 99
  • باردید دیروز : 114
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 463
  • بازدید ماه : 1,397
  • بازدید سال : 6,497
  • بازدید کلی : 11,473